Najbolj cenjene in iskane veščine v pokoronskem času
Pred nami je čas, poln izzivov. Večina se nas sprašuje kako bo izgledal svet po korona krizi, toda ena stvar je skoraj gotova: vrnitev nazaj na stare, ustaljene tirnice ne bo mogoča. Naše delovno okolje se bo spremenilo, s tem pa tudi veščine, ki jih bodo podjetja potrebovala. V tem času moramo biti proaktivni, si pripraviti strategijo in osvojiti nova znanja, zato, da bomo v hitro spreminjajočem okolju bolj uspešni. Vprašanje torej je, kaj lahko storimo danes, da se pripravimo na prihajajoča obdobja nesigurnosti? Katere veščine bodo ključne in najbolj zaželene v pokoronskem času?
Podjetja so se morala v zadnjem obdobju močno spremeniti in prilagoditi svoje delovanje. Temu bo slej kot prej sledilo tudi to, da bodo spremenila naravo zaposlovanja. Vrsta zaposlenih, ki jih bodo v prihodnje potrebovala, se bo spremenila. Nekatera delovna mesta bodo prenehala obstajati, nekatera se bodo pospešeno digitalizirala in zato potrebovala zaposlene, ki imajo interdisciplinarna znanja. V nadaljevanju si lahko preberete katera so ta znanja in veščine prihodnosti.
Najbolj cenjene veščine, ki jih lahko pridobite, izpolnjujejo naslednje 4 kriterije:
Veščine, ki ima takojšenj učinek oz. vpliv na vaše življenje, kariero ali posel. Torej ne veščine, ki zahtevajo leta in leta, preden vidimo njihove učinke. Govora je o praktičnih veščinah, ki jih lahko uporabimo takoj.
Veščine, za katere ne traja leta in leta, preden jih osvojimo. Torej ne veščine, za katere bi se morali več let izobraževati. To so veščine, ki jih lahko osvojite v časovnem obdobju parih mesecev ali celo tednov.
Veščine, ki jih lahko osvojite iz svoje lastne pisarne ali udobja svojega doma. Ni vam treba iti na drugo lokacijo, za učenje pa potrebujete zgolj računalnik.
Veščine, ki jih lahko osvajate s svojim lastnim tempom. Če želite prebrati ali pogledati vse videe, seminarje naenkrat, lahko to storite, kot si lahko tudi vzamete več časa in se učite med vašim prostim časom.
Katerih 5 veščin bo najbolj iskanih?
- Znanje programiranja, kodiranja, IT-ja, programske opreme…
Podjetja bodo na podlagi izkušenj zaradi korone prestrukturiala svoje delovanje. Nekatera bodo določene aspekte dokončno digitalizirale, nekatera podjetja pa bodo celo zaprla svoja vrata in delovala zgolj na spletu. Vsa podjetja bodo razmišljala, kako lahko svoje storitve vsaj delno prenesejo na splet. Korona sicer ni poglavitni razlog, temveč zgolj močen pospeševalec tega procesa. Potreba po dobrih programerjih je že zdaj zelo velika, v prihodnje pa se bo samo še stopnjevala.
- Druga takšna veščina se navezuje na prvo, govora je o digitalnem oz. spletnem marketingu.
Podjetja, ki so že imela spletne trgovine, ki so imela del prodaje že na spletu, bodo v pokoronskem času še bolj motivirana, da jo tja prenesejo v celoti. Če je bila prej prisotnost na spletu, družbenih omrežjih zaželena, je zdaj postala praktično nujna in tako rekoč nova norma. Veščine, kako postaviti spletno stran, da bo privabljala stranke in kako ustvariti takšno digitalno marketinško podobo, ki bo ustvarjala dobiček, bodo zelo iskane.
- Tretja veščina je prodaja oz. sklenitev posla.
Zmožnost, da bomo prodali produkt ali storitev preko telefona ali spleta, bo oz. že je najbolj cenjena veščina na svetovni ravni. Prodaja je za vsako podjetje najpomembnejše poslanstvo in ključnega pomena je, da znamo artikulirati svojo vrednost. Ta veščina je postala bolj pomembna kot kadarkoli prej.
- Četrta veščina je vodenje projektov.
Zaradi dela na daljavo, od doma, preko video klicev in obilice projektov, se je pojavila potreba po ljudeh, ki vse to povezujejo in skrbijo, da so stvari opravljene. Od zdaj naprej bo nujna še večja fleksibilnost, saj bo potrebno sodelovati tako z ljudmi v pisarni kot tudi z ljudmi, ki delajo nekje drugje. Veščina vodenja projektov postaja zato zelo iskana.
- Peta veščina je pisno in ustno informiranje ter filtriranje dezinformacij.
Ta veščina se skriva v vsaki objavi, ki jo vidite na socialnem omrežju, v vsakem e-mailu, oglasu ter pisnem ali ustnem sporočilu v različnih tiskanih ali elektronskih medijih. Je sposobnost filtriranja podatkov, predvsem dezinformacij. Pri tem moramo poleg jezika poznati tudi psihologijo človeka in kaj je tisto, kar sproži reakcijo pri ljudeh.
Mateja Ramšak, Zavod ZAPOSLISE