Pametni vodje imajo »ovaduhe«

Ali vam vaši zaposleni, prijatelji, svojci najbližji, povedo v obraz, kar vam gre? Ali se vam upajo svetovati, ko bi vam očitno morali povedati, ej, to kar si si zamislil ne bo šlo.  Ljudje smo bitja, ki želimo ugajati in  najdemo 101 način, da se drugemu prikupimo. Ko bi morali biti odgovorni in reči, to ni belo, temveč je popolnoma črno, pogorimo.

Premalokrat prevzemamo odgovornosti

Dogaja se nam v privatnem življenju, pa tudi v službi. Saj veste kako to gre. ….Gredo 3 prijateljice na kavo, in se pogovarjajo in pogovarjajo, kimajo ena drugi. Nato se ena poslovi in odide. Pa druga reče tretji…«veš sem kimala, pa nisem v resnici tako mislila«.

Nekateri  želijo prepogosto biti všečni

Tudi na delovnem mestu. Veliko ljudi ima težave s tem, da želijo biti všečni vodjem (v mislih imam vodje na vseh ravneh). Zato se z vsem strinjajo, ali pa so modro tiho. Za hrbtom, pa so prav ti glasni, kritizirajo, nič jim ni vredu.

Nekoč mi je direktor uspešnega podjetja rekel. Ko gremo 2 x na leto s sodelavci v gostilno, ostanem z njimi do konca. Ko moji sodelavci  popijejo  dva kozarca preveč, mi šele upajo povedati, s čim se ne strinjajo.  Kaj bi naredili drugače.

Ko pa so v svojem realnem stanju so tiho, tudi če jih prosim, da naj bodo odkriti. In prav to, da mi vsaj takrat povedo po resnici, mi je v veliko korist. Ne vzamem to za zlo, hvaležen sem jim za povratne informacije. Takrat rešimo marsikatero težavo, marsikateri problem, oziroma izziv.

Zaposleni velikokrat posredujejo všečne odgovore, take, ki bi jih mi kot vodje sicer podzavestno radi slišali, niso pa koristni, velikokrat so celo zelo škodljivi.  

Take všečne odgovore  ne posredujejo zato, ker nam želijo lagati,

temveč preprosto zato, ker želijo ugajati.

Do pravega odgovora je zahtevna pot

Vsi voditelji, managerji, vedo, da je težko priti do pravega odgovora. Ja, zato imajo tudi »ovaduhe«.  Po ovinkih sprašujejo, da pridejo do odgovora.

Pravilo pa je, da se seveda nato pozanimajo, se prepričajo, da tista informacija, ki so jo dobili, tudi drži. Nato pa je seveda mogoče stanje izboljševati, popravljati napake, smer delovanja.

Ustvarjajmo dobre pogoje dela

Zato je dobro, da ustvarjamo okolje, kjer se bodo naši zaposleni, naši svojci, prijatelji počutiti dobro, kjer se bodo počutili koristne. In takrat, ko bodo dovolj samozavestni se ne bo zgodilo, da bi  nam resnico potvarjali.

Woodrow Wilson, predsednik ZDA (1913-1921)  je rekel…..

«Ne uporabljam samo vseh možganov, ki jih imam, ampak tudi vse, ki si jih lahko sposodim«.

Na posodo pa nam jih naši zaposleni dajo edino, če jih znamo odpirati in podpirati.

Nives Fortunat Šircelj, Zavod ZAPOSLISE

Delite to objavo