Znanje, ki se ga ne vidi, ni nobeno znanje!

Znanje, ki se ga ne vidi, ni nobeno znanje!

Na žalost je v današnjem času tako, da se je potrebno vse bolj dokazovati.  Dokazovati na način, da tisto kar znamo, tudi vnovčimo. Če se ne znamo prodati, nam vse skupaj prav nič ne koristi. Kaj mi pomaga, če sem specialist v nečem, če pa tega mojega znanja nihče ne opazi, zavestno ali podzavestno.

Komercializacija je zelo pomembna. Pa tukaj nimam v mislih komercialne oz prodajne službe. Mislim na  nas vodje, na nas kadrovike, ki se ne znamo prodati. Ne znamo na pravi način prepričati drugo osebo, da bi nas slišala in seveda tudi uslišala.

Enako je z našimi zaposlenimi. Sodelavec ne zna prepričati drugega sodelavca, zakaj je dobro, da se nekaj naredi, tudi zakaj je dobro, da se nečesa ne naredi. Zaposleni ne zna prepričati vodjo, zakaj bi bilo dobro nekaj  narediti, Tudi kdaj bi bil že čas, da bi napredoval oz si priboril višjo plačo.

Zakaj se ne znamo prodati?

Zato, ker nas tega ne učijo v osnovni, niti v srednji šoli, na večini fakultet prav tako ne. Ker je tudi sistem v preteklosti vedno od nas nekako pričakoval bolj pridnost, kar pomeni, da nas vodja nenehno usmerja, nam daje navodila, teh veščin prav tako ni bilo potrebno imeti.

Kako pa je doma? Še danes so doma starši najbolj zadovoljni, če njihovi otroci ubogajo. Zato seveda prav tako doma ni potrebno vključiti teh veščin. Saj veste kako gre zadeva… Vprašamo starša  ali pa vodjo…Zakaj moram nekaj narediti, pa nam odgovori….Zato, ker sem jaz tako rekel. Se zdi znano kaj.

Prejšnji teden je bil kadrovski kongres v Portorožu, pa sem imela čast biti gostja okrogle mize na temo, kaj vse danes naredijo delodajalci, da se njihovi starejši zaposleni dobro počutijo v podjetju, ker so zaradi tega pri delu bolj učinkoviti. In kaj narediti, da se dobro počutijo mladi, kako vzpostaviti to medgeneracijsko sodelovanje.

Podeljene so bile nagrade dvema podjetjema, ki to znajo. Bila sem član ocenjevalne komisije tistih, ki so se prijavljali na to ocenjevanje.  No, teh podjetij je pri nas vedno le več, kar je zelo pohvalno, nekatera ubirajo le nekoliko bolj inovativne poti.

Povejte kaj je pogoj, da se zaposleni, še posebej starejši zaposleni dobro počutijo

…me je vprašala voditeljica okrogle mize.

  • Gotovo to, da najprej, če smo v vlogi vodje ali odgovornega za razvoj kadrov sami dobimo te prodajne veščine. Šele takrat bomo lažje in hitreje znali prepričati svojega nadrejenega zakaj in kateri ukrepi so nujni za razvoj kadrov.
  • Zato ja, pridobiti na svojo stran vodstvo. Brez sodelovanja vodstva ne bomo dovolj močni, da bi dosegli izvajanje sprememb.
  • Pa gotovo poznavanje značilnosti delovanja posamezne generacije. Vemo, da je v delovnih sredinah tudi že po 5 generacij. Vsaka deluje po svojih zakonitostih in značilnostih.
  • In seveda, da znamo vzpostavljati timsko in ne več toliko individualno delo. Tržne razmere zahtevajo hitrega reagiranja, to pomeni vzpostaviti sodelovalno delo, deljenje mnenj, sposobnost hitrega odločanja. Tudi prevzemanje odgovornosti vseh, ne samo določenih posameznikov v timu ali oddelku.  

Kaj je prvi pogoj, da se znamo prodajati

To, da tisto, kar znamo tudi povemo, pokažemo. Ni kar tako samoumevno in lahko izvesti, kar sem zapisala. Samozavestni ljudje namreč povedo, pokažejo, nesamozavestni so tiho.

Gotovo se spomnite tistega pregovora…«Dobro blago se samo hvali«. V smislu… če sem dobra, me bodo že videli, da sem dobra. Ja, to opazijo dobri ljudje, kaj pa tisti, ki so čisto nasprotje.  Tisti te celo zavestno, no, lahko tudi podzavestno spregledajo. Zato moram le sama na glas tudi svojemu vodji povedati kaj znam, kaj zmorem, pa tudi, kdaj nečesa ne morem in zakaj, in kdaj želim, da pomaga nekdo drug.

Ali ste vedeli……

Inšpektorji za delo opažajo, da imamo zaposleni v ponedeljek sindrom prilagajanja, v petek pa sindrom odhajanja.

Ja, zato smo zaposleni ob ponedeljkih bolj razdraženi, manj fokusirani v delo, ker smo z mislimi še vedno v vikendu, ko se je vse dogajalo bolj počasi, bolj sproščeno.

V petek pa smo z mislimi že v dveh prostih dnevih. Zato je dobro pri vodenju to upoštevati, da bodo zaposleni produktivni prav vsak dan. Oziroma, da bomo dovolili, da bodo kakšen dan produktivni manj in ta manjko nadoknadili na kakšen drug dan.

Prodajnih veščin potrebujejo tudi nezaposleni

Veliko sem tudi med nezaposlenimi in opažam, da imajo ti še večje težave pri tem, kako pokazati kaj znajo, kaj zmorejo, že ko se javljajo na prosto delovno mesto. Ko pridejo na razgovor za službo in seveda nato, ko se morajo izkazati, ko se zaposlijo.  Če bi jih lahko opolnomočili še posebej na ZRSZ, bi bili lažje zaposljivi, pri delu pa uspešnejši.

Želim vam obilo prodajnih rezultatov, Nives Fortunat Šircelj, Zavod ZAPOSLISE

Delite to objavo